با تفاوت بین کرم روز و شب و فواید بی نظیرشان آشنا شوید!

درباره کرم های روز و شب تفاوت بین این دو چه می دانید؟ پوست صورت نیز مانند سایر اندام‌های بدن انسان به مرور زمان دچار ضعف و پیری می‌شود. برای کاهش روند پیری پوست بهترین راه حذف عوامل مضر محیطی و انجام مداوم مراقبت‌ های پوستی است. استفاده از کرم‌های روز و شب یک روش عالی و ایده آل برای کاهش سرعت پیری پوست است. نکته مهم این است که یک بار استفاده از هیچ کرمی معجزه نمی‌کند و مراقبت‌های پوستی باید به صورت مداوم انجام شود.

با فاکتورهای آسیب رسان به پوست آشنا شوید!

شروع علائم پیری پوست بستگی به عوامل ژنتیکی و محیطی مختلفی مثل آب و هوا، رژیم غذایی فرد، سبک زندگی و شغل فرد دارد. مطالعات نشان می‌دهد که کاهش تولید کلاژن در پوست که عموماً بعد از 25 سالگی شروع می‌شود، موجب افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. آلودگی هوا، آرایش، گرد و خاک، دود سیگار، یا حتی دود حاصل از پخت‌ و پز در آشپزخانه فاکتورهای آسیب‌رسانی هستند که سلامت پوست را به خطر می‌اندازند. از آنجایی ‌که مواجهه با این عوامل اجتناب‌ ناپذیر است، پس بهترین راه حل استفاده از کرم‌ های مناسب مانند کرم شب و کرم روز است تا هرکدام با فرمولاسیون خاص خود از پوست شما محافظت کنند.

دلیل تفاوت بین کرم روز و شب این است که پوست در طول ساعات مختلف شبانه ‌روز کارکردهای مختلفی دارد، به همین خاطر باید از کرم‌های مختلف بسته به نوع کارکرد آن ها برای حفظ سلامت پوست استفاده کرد. به ‌عنوان ‌مثال در طول روز پوست با عوامل محیطی مضر زیادی مانند آلودگی هوا، شرایط آب و هوایی، لوازم ‌آرایشی و اشعه‌ی UV مواجه است. در طول این مدت مهم‌ ترین کار پوست مراقبت از خودش در مقابل این عوامل آسیب ‌رسان است.

اما در طول شب ‌کار پوست فقط بازسازی و تغذیه است. عدم وجود نور خورشید در طول شب یک مزیت بزرگ برای پوست محسوب می‌شود تا خودش را بازسازی کند، همین موضوع باعث ایجاد مهمترین تفاوت بین کرم روز و شب هم می شود که در ادامه به شما کامل توضیح خواهیم داد. در واقع پوست در طول استراحت شبانه وقت کافی دارد که ویتامین ها و مواد مفید موجود در کرم‌ ها را جذب کند.

کرم روز چیست و چه فوایدی دارد؟

پوست ما با افزایش سن با توجه به طبیعت خود تغییر می کند. بخشی از روند پیر شدن پوست خارج از اراده و خواسته ماست و به طبیعت انسان بر می گردد. بخشی دیگر از آن در دایره اراده ماست مثل سبک زندگی، آب و هوایی که در آن زندگی می کنیم، شرایط فردی مثل بیماری ها، استرس های عصبی و… . اگر شرایط زندگی ما باعث شود که به پوست مان صدمه وارد شود، این صدمه بیشتر روی جوانی و سلامت پوست تأثیر می گذارد.

هنگام روز، صورت در مقابل اشعه های UV که از خورشید می تابد قرار دارد، آلودگی هوا زیاد است، استرس های محیطی که در آن هستیم بیشتر است و ممکن است آرایش روی صورتمان باشد. بنابراین کرم های روز در درجه اول با هدف محافظت و نگهداری ساخته می شوند. یعنی حاوی SPF برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و چروک زودرس، حاوی آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و همچنین حاوی موادی مثل کافئین هستند که باعث می شوند پوست پر انرژی و سفت به نظر بیاید.

کرم های روز معمولا به این منظور ساخته می شوند که زیر آرایش صورت قرار بگیرند، برای همین یک تفاوت دیگر بین کرم روز و شب این است که درون فرمول آن ها چربی کمتری وجود دارد و اصطلاحا سبک تر از کرم های شب هستند و به راحتی جذب پوست می شوند تا صورت در طول روز بتواند نفس بکشد.

کرم شب چیست و چه فوایدی دارد؟

در هنگام شب پوست صورت شروع به بازسازی و ترمیم خود کرده و تلاش می کند تا اثر عوامل آسیب زایی که در طول روز به آن وارد شده را خنثی کند.

در بعضی از کرم های شب مانند آون مواد لایه برداری مانند رتینول وجود دارد که در طول شب وقتی خواب هستیم سلول های مرده پوست را از بین می برد و کمک می کند تا پوست بهتر نفس بکشد.

همچنین در بسیاری از کرم های شب موادی وجود دارد که باعث لیفت پوست می شود و به زمان طولانی تری برای جذب شدن نیاز دارد. شب بهترین زمان برای این عملیات است، چون روی پوست هیچ ماده دیگری مانند کرم آرایشی یا کرم ضد آفتاب وجود ندارد و منافذ پوست باز است.

در واقع بزرگترین تفاوت بین کرم روز و شب این است که کرم های شب نسبت به کرم های روز سنگین تر هستند و بیشتر باعث چرب شدن پوست می شوند. به این خاطر که دیگر روی آن ها از کرم دیگری استفاده نمی کنیم و این چرب تر شدن در طول خواب اهمیتی ندارد. در نتیجه این کرم ها می توانند سرشار از چربی های مفید و مواد تغذیه کننده و ترمیم کننده باشند.

روش استفاده از کرم شب

  • کرم را باید به ‌صورت دورانی و به‌ طرف بالا روی صورت پخش‌کنید.
  • حتماً پوست صورت را قبل از مصرف کرم شب بشورید.
  • به اندازه کافی از کرم روی گونه‌ها، پیشانی و چانه ‌بزنید.
  • در اطراف چشم استفاده نکنید.
  • برای خرید بهترین کرم شب اینجا را کلیک کنید.

روش استفاده از کرم روز

  • پس از بیدار شدن از خواب و شستشوی صورت صبر کنید پوست کاملاً خشک شود.
  • کرم روز را به اندازه کافی روی قسمت‌های مختلف پوست مالیده و با حرکت دورانی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.
  • باید کمی صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود و بعد ضد آفتاب، کرم پودر و هر ماده آرایشی دیگری را مورد استفاده قرار دهید
  • برای خرید بهترین کرم روز اینجا را کلیک کنید.

سوالات متداول درباره تفاوت بین کرم روز و شب

کرم روز را باید قبل از ضدآفتاب استفاده کرد یا بعد از آن؟

اگر از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده می ‌کنید، می‌ توانید آن ها را روی کرم‌ های مرطوب ‌کننده و کرم‌ های روز هم مصرف کنید. اگر از ضد آفتاب ‌های شیمیایی استفاده می ‌کنید، این کرم ‌ها باید حتما روی پوست بدون کرم به کار روند تا بتوانند موثر واقع شوند.

برای پوست چرب چه کرم روزی بهتر است؟

افرادی که پوست چرب و آکنه ‌ای دارند باید از کرم‌ های روز خیلی ملایم و سبک و اصطلاحا Oil free و فاقد چربی استفاده نمایند. این مساله در مورد کاربرد کرم‌ های ضدآفتاب نیز برای آن ها صادق است.

کرم ‌های شب برای افرادی که پوست چرب و پر جوش دارند مناسب است؟

کرم ‌های شب برای افرادی که پوست چرب و پر جوش دارند، مناسب نیست. این افراد بهتر است از کرم‌های حاوی اسید میوه یا به تجویز پزشک متخصص پوست از کرم ‌های لایه بردار مثل ترتینویین استفاده کنند. البته مصرف ضد آفتاب مناسب روزانه را در صورت استفاده از ترکیبات لایه بردار در طول شب فراموش نکنید.

از چه سنی باید از این کرم‌ها استفاده کرد؟

اگر فردی بخواهد واقعا از پوست خود به خوبی محافظت کند، بهترین سن شروع استفاده از این کرم‌ها 25 سالگی به بعد است، اما از سنین 27 تا 30 سالگی مصرف کرم ‌شب و مرطوب‌کننده و ضد ‌آفتاب بهترین تاثیر را دارد. بعد از یائسگی نیز حتما باید کرم‌ روز استفاده شود.

برای جلوگیری از چین و چروک دور چشم چه کرمی بهتر است؟

یک کرم ضد چروک دور چشم خوب باید حاوی ویتامین C و رتینول و مواد دارای خاصیت لیفتینگ باشد، اگر محصول مصرفی شما فاقد این عناصر می باشد باید در ادامه مصرف آن تجدید نظر کنید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید