سلولیت چیست و چگونه درمان میشود؟

میل به زیبایی امری طبیعی و انکار ناپذیر است که در همه ی انسان ها وجود دارد، از سویی استانداردهای زیبایی نیز مدام در حال تغییر و تکامل هستند، اما از گذشته تا کنون، دارا بودن پوستی یکدست و صاف معیاری ثابت و تغییرناپذیر در جهت افزایش زیبایی بوده است.

همه ما دوست داریم پوستی صاف، یکدست و بدون هرگونه ناهمواری داشته باشیم.

سلولیت دقیقا در نقطه مقابل این استانداردها قرار دارد و باعث ایجاد نگرانی مخصوصا در خانم ها می شود زیرا به پوست ظاهری ناهموار و غیر یکدست می دهد.

سلولیت دقیقا چیست؟

سلولیت به حالتی گفته می شود که در آن پوست بدن، ظاهری ناهموار پیدا می کند. سلولیت معمولا روی باسن و ران ظاهر می شود اما در مناطق دیگر بدن نیز ممکن است رخ دهد.

زمانی که چربی های زیر پوست بزرگ می شوند، پوست را به سمت خارج هل می دهند، در حالیکه بافت های همبندی (connective Tissue)، پوست را به سمت داخل می کشند. در نتیجه فرورفتگی و برآمدگی روی سطح پوست ایجاد می شود که همان سلولیت است

تصوری غلط درباره سلولیت

بسیاری از افراد می پندارند با کاهش وزن می توان سلولیت را بصورت کامل از بین برد. این تصور تا قسمتی درست است!

یعنی کاهش وزن باعث کاهش سلولیت می شود ولی از بین رفتن کامل سلولیت تقریبا غیر ممکن است.

طبق یک نظریه اگر فرد در وزن ایده آل خود قرار داشته باشد، کاهش وزن، احتمالا بهبودی در ظاهر سلولیت او نخواهد داشت.

چند نکته در مورد سلولیت

—   سلولیت معمولا از سنین 25 سالگی ظاهر می شود، اما احتمال اینکه در نوجوانی دیده شود نیز وجود دارد.

—   افرادی که قند، نمک و کربوهیدرات را به مقدار زیاد و فیبر را کم مصرف می کنند احتمالا دچار سلولیت بیشتری می شوند.

—   همزمان که خانم ها به قاعدگی نزدیک می شوند، ترشح استروژن درآن ها کاهش می یابد. استروژن روی رگ های خونی اثر می گذارد. وقتی استروژن کاهش می یابد، گیرنده ها در رگ های خونی از جمله ران ها از بین می رود، بنابراین گردش خون کاهش می یابد. با کاهش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی کمتری در آن منطقه دریافت می شود در اینصورت شاهد کاهش تولید کلاژن هستیم، همزمان سلول های چربی نیز بزرگ و تبدیل به چربی های برآمده زیر پوست می شوند در نتیجه سلولیت پدید می آید.

—   نشستن یا قرار گرفتن در یک موقعیت، بصورت طولانی مدت شانس ایجاد سلولیت را افزایش می دهد.

—   افزایش سن می تواند باعث افزایش سلولیت شود زیرا هرچه سن بالا می رود انعطاف پذیری پوست کاهش می یابد و پوست نازک تر و ضعیف تر می شود.

—   سلولیت در زنان شایع تر از مردان است و دلیل آن احتمالا توزیع نامتقارن چربی، عضله و بافت پیوندی در بدن زنان است.

—   ورزش و رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش سلولیت کمک کند.

—   اجتناب از مصرف سیگار و قرار گرفتن در معرض آفتاب و مصرف الکل در کاهش سلولیت موثر است.

—   هورمون ها نقش مهمی در رشد سلولیت دارند. استروژن، انسولین، تیروئید و پرولاکتین از جمله هورمون هایی هستند که در پیدایش سلولیت نقش دارند.

چگونه می توان سلولیت را کنترل و درمان کرد؟

در کنار رعایت کردن نکاتی که در بالا ذکر شد، استفاده از یک محصول ضد سلولیت می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن سلولیت داشته باشد. یکی از محصولات  پرطرفدار در این زمینه، محصولات AVON است که با توجه به کیفیت بالای ساخت و بالاترین استاندارد تولیدی در ایالات متحده رتبه شماره یک فروش در اتحادیه اروپا است.(جهت مشاهده و خرید محصول کلیک کنید) 

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید