همه چیز درباره برند آمریکایی AVON

لوازم آرایشی و مواد مراقبتی و زیبایی مانند محصولات برند ایوان (Avon) از عناصر جدایی ناپذیر در زندگی مردم امروز جهان هستند. مردمی که در شهرهای بزرگ در مواجهه با حجم زیادی از آلودگی و استرس قرار دارند، بیشتر از دیروز در معرض آسیب و خستگی پوستشان هستند. در چنین شرایطی لزوم استفاده از این محصولات برای محافظت از پوست و ترمیم آن دو چندان می‌شود. برند آمریکایی ایوان (Avon) به عنوان پنجمین تولید کننده‌ی لوازم آرایشی در جهان، محبوبیت زیادی را در این عرصه از آن خود کرده است. در این راستا بسیاری از شرکت‌ها و فروشندگان نیز با تبلیغ و فروش چنین محصولاتی تجارت خود را رونق می‌دهند.

تولد ایوان (Avon)

دیوید اچ مک کانل (David H. McConnell)  در ابتدا یک فروشنده‌ی دوره گرد بود که با مراجعه به درب خانه‌های مردم نیویورک، به آن‌ها کتاب می‌فروخت. اما در سپتامبر سال ۱۸۸۶ میلادی، به ناگاه تصمیم گرفت تا به جای فروختن کتاب، از این به بعد به فروش عطر بپردازد. برای همین یک دفتر کوچک در یکی از خیابان‌های نیویورک تهیه کرده و کار جدید خود را از آن زمان آغاز نمود.

او پس از چندین سال به پیشنهاد شریک خود، نام شرکت را تغییر داده و با نام عطرهای کالیفرنیا جایگزین کرد. زیرا در کالیفرنیا گل‌های بسیار فراوانی وجود داشت و موضوع تجارت دیوید که فروش عطر بود، با آن هم خوانی داشت. این اولین قدم برای ایجاد تحول به شمار می‌آمد.

پس از مدتی فردی به نام Alexander D. Henderson که تا پیش از آن معاون رییس جمهور بود، به شرکت عطرهای کالیفرنیا پیوست و با اقدامات خود به رشد و توسعه‌ی این شرکت، کمک بسیاری کرد. تا آن جا که در سال ۱۹۰۹، مک کانل و هندرسون برای شرکتشان در ایالت نیوجرسی قراردادی به امضا رساندند و در سال ۱۹۱۶ این شرکت به طور رسمی ثبت شد.

توسعه‌ی برند ایوان

مقامات شرکت Avon با سیاست‌های هوشمندانه در ادامه‌ی مسیر، پیشرفت این برند را تضمین کرده و در نهایت می‌بینیم برند ایوان در این سال‌ها دارای انواع محصولات با کاربردهای متنوع است که به بیشتر از ۱۴۰ کشور در سراسر دنیا توزیع می‌شوند.

دفتر مرکزی کنونی Avon Products در ایالات متحده‌ی آمریکا و شهر نیویورک قرار داشته و سهام آن در بازار بورس نیویوک معامله می‌شود. این شرکت به یک تولید کننده‌ی بین‌المللی مبدل گشته ، که براورد می‌شود در سال ۲۰۱۲ بطور میانگین ۷/۱۰ میلیارد دلار فروش جهانی را مدیریت کرده است.

ایوان برای فروش بیشتر و کسب موفقیت‌های بیشتر، تصمیم‌های مختلفی اتخاذ کرده است. یکی از نمونه‌های این راهکارها، تبلیغ گسترده‌ی محصولات برند، با کمک خانم‌ها و آقایان داوطلب از عموم مردم است. این افراد تحت نظر مشاوران شرکت آموزش می‌دیدند و با محصولات، طیف مختلف مشتریان و محصولات متناسب با آن‌ها، بروشورها و نحوه‌ی استفاده از فراورده‌ها آشنا می‌شده‌اند.

در ادامه از همین افراد با مراجعه‌ی حضوری درب خانه‌های مردم، برای فروش محصولات زیبایی برند ایوان، محصولات مد و پوشاک، عطرها ، جواهرات و مانند آن استفاده می‌شود. البته یادگیری تکنیک‌های فروش و بازاریابی نیز در این زمینه امری ضروری به نظر می‌رسد که از آن غافل نخواهند شد. این یک تکنیک هوشمندانه برای توسعه‌ی تجارت است که علاوه بر اشتغال‌زایی برای بسیاری افراد، به مصرف کنندگان کمک خواهد کرد تا محصولات متناسب با نیاز خود را به شیوه‌ای صحیح انتخاب کرده و از پشتیبانی نیز برخوردار شوند.

فعالیت‌های اجتماعی Avon

از فعالیت‌های گسترده‌ی اجتماعی که تحت دخالت مسئولین و تصمیم گیرندگان ایوان شکل گرفت، به موارد متعددی می‌توان اشاره کرد. یک نمونه از این فعالیت‌ها، راهپیمایی برای مطرح نمودن سرطان پستان است. یکی از ناشناخته‌ترین سرطان‌های زمان خود، که با وجود این که افراد زیادی را مبتلا می‌کرد، عموم جامعه از وجود آن و نشانه‌هایش بی‌اطلاع بودند. این در حالی است که تشخیص زود هنگام بیماری روند درمان آن را تسهیل می‌کند و سرطان از این موضوع مستثنی نیست.

در این زمینه هشت رویداد بزرگ پیاده‌روی را ترتیب داد که در بزرگترین شهرهای آمریکا برگزار می‌شد. پیامد این فعالیت قابل توجه بود! با وجود ۱۸۰ هزار شرکت کننده در این رویدادها مجموع ۴۷۲ میلیون دلار از سال ۲۰۰۳ جمع‌آوری شد که به منظور تسریع در تحقیقات سرطان پستان و معاینه‌ی بیماران، استفاده گردید.

راه اندازی کمپین روبان صورتی

در سال 1990، Avon با راه اندازی کمپینی با شعار « یک قدم بردار، این زندگی از آن توست » اقدام به افزایش آگاهی در رابطه با سرطان سینه کرد. نام این کمپین روبان صورتی ( Pink Ribbon ) نام دارد که با توصیه بدوید، قدم بزنید و با آگاهسازی، هم خود و هم زنانی را که دوست دارید از این بیماری در امان نگه دارید؛ شروع کرد.
این برند در تولید لوازم آرایشی خود همیشه انتظارات زنان را مورد توجه قرار داده و به همین منظور یک تیم از فروشندگان خانم جهت بازاریابی را استخدام کرده است. این بازاریابی فرصت خوبی ایجاد کرد تا زنان بیرون از منزل کار کنند و مستقل باشند. به علاوه 81% کارکنان این شرکت را زنان تشکیل می دهند.

تولید محصولات بر اساس اهمیت به محیط زیست و با احترام به حقوق حیوانات

برند آمریکایی آون با ارائه محصولاتی که باعث افزایش زیبایی ظاهری می گردد؛ ضمن رهبری در لوازم آرایشی جهان، پروژه های مشارکت اجتماعی خود را به عنوان شهروند اجتماعی ادامه می دهد. فعالیت های خود را با سیاست زیست محیطی ادامه و به موازات ارزش های جهانی عمل می کند.
این برند آرایشی به منظور حفظ سلامت محیط زیست و انسان، تقریبا تمام سفارشات را به صورت آنلاین می گیرد و از این طریق مصرف کاغذ را بسیار کاهش داده است. همچنین در این راستا با کاهش 20% مصرف انرژی، 27% آب و 17.6% انتشار گازهای گلخانه ای، از موادی استفاده می کند که تا 76% قابل بازیافت است.
به علاوه دارنده گواهی Green Brand می باشد که به این معناست که محصولات آرایشی بر پایه گیاهی است و آسیبی به سلامت انسان نمی رساند.

این برند آمریکایی با احترام به حقوق حیوانات در سال 1889 به عنوان اولین شرکت بزرگ اعلام کرد که آزمایش های خود را بر روی حیوانات متوقف کرده و از این به بعد محصولاتش را بدون تست حیوانی، تولید و عرضه بازار می کند.


از دیگر خط های تولید این برند می توان به تولید محصولات مراقبت از پوست، زیبایی و مد، محصولات تزئینی منازل و سایر لوازم خانگی اشاره کرد که برندهای معروف MARK ، AVON TRUE، ANEW، Skin-So-Soft و Advance Techniques زیرمجموعه آون است.
این کمپانی یکی از بزرگ ترین تامین کننده های لوازم آرایشی در آمریکا، اروپا و ترکیه می باشد که در سال 1993 وارد بازار ترکیه شد و در هر دقیقه 7 رژلب، 6 ریمل و 33 عطر به فروش می رسد.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید